יום רביעי, 25 באפריל 2012

יין כחול לבן

64 שנה הילדה, ערב רב של תרבויות בה, כל אחד מביא את בית אבא לקלחת הרותחת שקוראים לה מדינת ישראל, הרבה דברים טובים יוצאים ממנה וגם פחות טובים, אבל יין שיוצא ממנה הוא לגמרי לא רע.
תרבות יין עוד ממש אין לנו וגם לא תרבות שתיה, יש מי שרואים בשתיית כוס יין רמז לשתיינות ויש הרואים רמז לפלצנות יתרה, האם לא הגיע הזמן להנחיל פה תרבות יין ראויה לשמה?
היינות בארץ טובים עד מעולים בתנאי שעושים הכל לפי הלב והספר ולא מחרטטים ומחפפים כדרכו של ישראל ישראלי השלישי, כוסות מעולות יש גם יש, רידל ושפיגלאו, פותחנים, דקנטרים, פקקים ומשאבות ואקום, כל הציוד כבר פה, חנויות יין  גם הן כבר פה וגם ברים ליין, אז מה חסר?
חסר הלב,חסרה האהבה, לא כל המסחרר יין בכוס מבין  מה הוא שותה, לזרוק מילים כמו עפיצות, בוקה, עץ ופרי בלי לדעת  מה הולך למה,  רע, זה פלצני, ההזניה של תחום היין בארץ פורצת גבולות, הכשרות המנוולת שעולה ביוקר  ולא חיונית,  יינות שיוצאים טרם זמנם לשוק, מחירים בומבסטיים ליין, מחירי עושק במסעדות, משווקים שחותכים קופונים שמנים ועוד היד נטויה.
חלפו עברו יינות כרמל הוק, עבדת, שפריץ, יין פטישים ועוד כאלו רעות וחולות, הגיע הזמן שרק באמת מי שאוהב יין יעשה יין, ימכור יין, יכתוב על יין, הגיע הזמן שאנשים ילמדו ויחכימו, ארצינו קטנה וחבל שענף כזה ירד לטמיון.
באמת בא הזמן שגם בממשלה יכירו בענף היין, יורידו מיסוי ויתנו תמיכה  למשל ישיבה שחורה אחת יכולה לתת מענה לשני יקבים, לא יותר עדיף?

ועכשיו להמלצות ליום העצמאות:
רוזה -  אמפורה, אבידן, ג'סקלה,
לבן - לבן של ססלוב, ג'סקלה, צ'ילג, קסטל
אדום -  רייטון אמפורה, סדרת TIMLESSS של וילהלמה, קברנה פרנק של שטרן, ברברה של 3 גפנים, שירז של יקב הגבעה, קברנה08 של כינרתי
אדום כבד - סדרת מקורה של אמפורה, קברנה רזרב08 של כינרתי, בזלת הגולן סדרת הרזרב, לוריא גרנד וין, פטיט סירה אבידן
קינוח -  גדות של שטרן, קדיתא ססלוב, יקב וילהלמה, FAVOR אמפורה, עגורים של יקב הגבעה

חג שמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...