יום שישי, 13 ביוני 2014

גאווה..אבל על יין ישראלי

סופ"ש של גאווה ברחובות תל אביב, אבל גם גאווה על יין ישראלי שנמצא איך לא, בסביבות העיר העברית הראשונה.
בחלק הירוק של רמת השרון, יושב  מזה 3 שנים יקב בן חיים, שאמנם הפך כשר אבל בימי שישי הוא פותח שעריו לקבלת שבת עם מוזיקה ויין משובח.
ככה בספונטניות עברנו לראות מה חדש, ויש חדש שעדיין אסור לגלות.....ואם אתם באמת רוצים לדעת, חכו למאמר של ליבי שפרלינג ב YNET, שווה לחכות.

יקב בן חיים עושה יין באהבה ןרואים ומרגישים זאת הן בדיבור ובעיניים הנוצצות של איתי בן חיים והן בכוסות שנמזגות ברוחב לב.

מרלו 2004 וקברנה 2008 נפתחו ונמזגו, מושלמות אין מילה אחרת, יינות מאוד מאד נקיים, מאוזנים, לעיסים, מלאי פרי באף ובפה, הבוסט הראשוני של ריח העץ נעלם כמעט מיד, אבל טעמי הפלפל והמרירות באפטר טייסט מסבירים לנו שהיינות שהו לא מעט זמן בחביות.

גולת הכותרת...לטעמי....יין בסגנון פורט, חבית מ 2003, דבר מדהים, גם החבית שטרם בוקבקה וזה יקרה בקרוב, מבטיחה מאד.....

מחכה לטעום את השרדונה 2013, שהחבית הענקית בו הוא שוהה תפסה את העין....

קחו את עצמכם לשישי שמח ותגידו לאיש ההארלי ששמעתם על הסודות שלו.....

דרומה משם, ביקב צ'ילאג הושקו היום הלבנים השווים של אורנה, לשתות ולהתמכר: מוסקט ריחני ולא מתוק מידי, ויונייה אדיר, שנין בלאן עדין וקריספי וגוורצטרמינר כמו בחו"ל.

זה שאורנה צ'ילאג יודעת לעשות יין, אני יודעת ולא רק אני, אבל זה שהיא יודעת להוציא מכל זן וזו את המיטב שלו, זו אומנות, כמו איתי בן חיים מלמעלה, גם היא מלטפת את הענבים, את החביות ולוחשת להם מילים חמות והם בתמורה מחזירים לה ביינות טובים.

הקיץ הזה תשתו לבן והרבה, כי הגיע זמן הלבן, המרענן והקריספי!!



 

תגובה 1:

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...