יום שישי, 14 באפריל 2017

יקב מילס, חיבוק חמים של יין

כרם בן זימרה ממוקם גבוה באזור רמת דלתון, המושב שעד תחילת שנות החמישים נקרא הר אדום, עוסק בעיקר בחקלאות ובשנים האחרונות קמו שם יקבים ומתחמיי תיירות.
יקב מילס נטע את הגפנים הראשונות ב1984 ומחר את התוצרת ליקבים הגדולים, גם היום חלק גדול מהתוצרת הולכת לתעשיית היין הישראלית ומהשאר מייצרת משפחת מילס יין, לבן ואדום, החל מ2001.
הזנים הראשונים הם קברנה, סוביניון בלאן ושירז, אחכ בא גם הגוורטצרמינר ועכשיו גם נטעו סמיון ושרדונה, כי מדינת ישראל אוהבת לבן קר, בחורף לשחק בו ובקיץ לשתות אותו.
איל ועמליה מילס מכניסים את הלב.
ביקב יש יינות זניים כמו מרלו, קברנה או שיראז באדומים, או סוביניון וגוורצ, בלבנים, אבל גם בלנדים שווים מייצר היקב, בלנד לבן מעולה שנקרא מילס לבן, סוביניון עם גוורצ, יין שמפציץ באף של פרי הדר ובפה מלא פירות טרופיים, זהו יין שבהחלט ניתן לשתיה לבד או כליווי הולם לאוכל קליל, כמו סלטים, דגים, או קרפציו בשר משובח

האדומים של מילס הם יינות כבדים יותר, אבל לא יותר מידי וטוב שכך,הם מאוזנים להפליא - שקמ = שיראז קברנה מרלו, הינו יין שוקולדי להפליא, בלנד לא כבד מדי, מתאים גם לקיץ לבשר על האש, או לבשר צלי בחורף, זהו יין שיכול להגיע לרמות יישון של 5 שנים מכל שנת בציר.
ביקב מייצרים את הרעל שלי - יינות קינוח, גוורצ מתוק, שהייתי מוכנה לגור בבקבוק שלו, כמו לשתות שיקוי של ליצ'י, אננס ומנגו, אני כבר חלמתי על נתח סלמון עשוי בתנור עם תיבלון מינימלי ובקבוק של המתוק מתוק לידו, גם קינוח הבנוי מצלחת גבינות פוסט מורטום, כמו גורגנזולה יעשו למתוקי הזה חסד

פורט 2002- קברנה סובניון, מרלו, שיראז, סובניון בלאן וגוורצטרמינר.
הענבים נבצרים בבציר מאוחר, כל זן במועד אחר, כאשר הענבים במצב של הצטמקות מתקדמת ורמת הסוכר מגיעה לשיא.
זהו יין שבלגימה הראשונה שלו הואצעק לי, תביאי לי שוקולד ורצוי עם מלח, בלגימה השניה הוא כבר נרגע וביקש בראוניז או סופלה שוקולד, אבל אני הודעתי לו שהזדמנות הראשונה אצלי הוא יכנס לפטה הכבדים שלי

קחו לכם פסק זמן מהלחץ וסעו להרגע ביקב




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...