יום שני, 9 באוקטובר 2017

סליחה, כמה עולה בקבוק יין?

ענף היין, הוא לא בדיוק יציב אצלנו בארץ, כי אין רגולציה ואין גוף אחד ואחיד, כי אין מודעות, אבל מה יש? מחירים בשמיים, של יינות שבמקרה הטוב היו הולכים לבישול....
אני כצרכן מעל הממוצע, לא רוצה לשלם 150 ומעלה עבור מרכז מבקרים מפונפן, יחצ"ן, מנהל שיווק ויינן עם אגו בשמיים.
אני רוצה לשתות יין ולהנות, לא לשלם משכורות ושכ"ד, כנ"ל גם לגבי יינות שמיובאים מחו"ל, יש מספיק יינות טובים מתחת ל 100 ש"ח שניתנים לשתיה עכשווית או בעוד שנה, אם באמת אתם אספנים של יינות כבדים ועשירים גם בכסף, אז מזלכם שפר עליכם.

מתוך 360 יקבים בארץ, ישנם כאלה שהמחיר שלהם שפוי מאד והיינות שלהם מצויינים, כיף לשבת ביקב או בחצר ולשמוע איך נוצר היין, לא חייבים לשבת במרכז מבקרים פלצן ושיעשו לכם טובה שידברו איתכם ודיר באלק אם לא תקנו.

האגו של היחצנים + הייננים + מנהלי השיווק מרחיקים, לפחות אותי מהרבה יקבים וחבל.

גם התמחור של יינות במסעדות הוא שערורייה בפני עצמה, פעם סיפר לי מסעדן שהוא מכניס למחיר היין גם את עלות הכוס!! סליחה אפשר לחשוב שבמסעדות שותים בכוסות של קריסטל, במחיר שהן גובות, במרבית המקרים הכוסות אפילו לא מתאימות ליין, מעדיפה לשלם דמי חליצה ולא לקנות יין שאני יודעת מה מחירו בשער היקב, גם אחסון היינות במסעדות הוא לא אחיד ותחלופת המלצרים עושה עוול לייננות.

תרבות צריכת היין בארץ חייבת לעבור שינוי ומהפך, ויפה שעה אחת קודם ולכן תבורכנה כל חנויות היין המקצועיות שהבעלים שלהם מעורים בנבכי החביות ויודעים לתת המלצות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...