יום ראשון, 26 בנובמבר 2017

יין קינוח, לא רק לקינוח

חברי הקרובים יודעים שיש לי פטיש קשה ליינות קינוח, אותם יינות מחוזקים, מתוקים, לבנים או אדומים, מהארץ או מחו"ל, אני גם הגדלתי לעשות ואכלתי ארוחה שלמה סביב יין קינוח, מזל שיש לי שותפים טובים לשיגעון הזה.

אז מה יין קינוח? איך עושים?

יין קינוח הוא יין בעל אחוזי סוכר גבוהים שמביא לאחוזי אלכוהול גבוהים במקביל, את הענבים ליין בוצרים מאוחר יותר או בוחרים כאלה בעלי רמת סוכר גבוהה, אפשרות שלישית היא להפסיק את התסיסה על ידי הוספת אלכוהול, רצוי משובח ורצוי מענבים, כמו קוניאק\ברנדי, הנוזל נכנס לחבית, רצוי ישנה ורצוי שתשב לה בחוץ חשופה לפגעי מזג האוויר ורצוי שלפחות שלוש שנים היין ישב בחבית ורצוי שקצת יותר.

גם ביינות קינוח יש חלוקה:

יין קרח - ICEWINE -  אפשר למצוא אותו בקנדה או בגרמניה, העינב קופא על הגפן, כך שהנוזל קופא ואילו הסוכרים לא, כך שלאחר הסחיטה נוצר נוזל רענן ובעל טעמים רבים.

יין בוטריטיס - יין זה נוצר כאשר הגפן נדבקת בבוטריטיס,  אותו ריקבון אציל שגורם ענבים לפתח כמות סוכר אדירה בעינב

יין פורט - אותו יין שנעשה רק באזור העיר פורטו בפורטוגל, לשם הגיעו הענבים מאזור הדורו, אל העיר, זהו יין מחוזק היכול להגיע לעד 20% אלכוהול ויש בו חלוקה לרובי ולטאוני  ולווינטאג' בשנים טובות

יש גם יינות סוטרן מתוקים, טוקאי מאיטליה, ווינו סנטו איטלקי, אותו יין לבן מתוק שטובלים בו בישקוטי ומברכים על החיים הטובים.

גם בישראל נעשים יינות קינוח, חלקם פשוטים ומכילים תוספי סוכר וחלקם נעשים לפי הספר והם טובים, יין קינוח יכול לשפר פלאים  כבד לפני בישול, או תותים לקינוח, אפשר לעשות ממנו סירופ טעים על ידי צמצום במחבת בתוספת חומץ בלסמי משובח

תנסו להשיג לכם כמה יינות קינוח ישראלים ולראות למה אתם מתחברים, תחפשו את הפורטים מהקווינטות - חוות כרמים הקטנות בפורטוגל, תנסו לבקש יין קרח מחוזק בברנדי מקנדה, תראו לאיזה אוכל הם מתאימים ותראו מה יין קינוח טוב יעשה לארוחה שלכם.
הם לא זולים אבל שווים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...