יום רביעי, 17 בינואר 2018

סומלייה שלי

פעם בשנה, מתקיימת בארצנו מוכת היובש, תערוכת סומלייה, מקבץ ומפגש של יקבים, יבואני יין, ציוד ליין, ואנשים שמבינים ביין, או כאלה שמתיימרים לעשות זאת.
השנה חל שינוי מבורך, שבוע יין, בנוסף לתערוכה היקבים פתחים את השערים לאוהבי היין, גם התערוכה השנה פתחה את שעריה לקהל הרחב, יוזמה מבורכת.

שמחתי לראות שהיקבים הגדולים, הדירו רגליהם מהתערוכה, באמת מבורך, כי נמאס לצפות בחבורת מלקקי פינכה מתגודדת סביב יינות סוג .....השלם את החסר.

רק טפרברג היה חסר לי, היקב הזה קפץ מדרגה למעלה בקלילות, דילגתי גם על יקבי בינימינה, כי אין להם מה להציע, גם על היבואנים דילגתי בקלילות כי אני בעד יין ישראלי ומעדיפה יבואני יין קטנים.

יוזמה מבורכת של איגוד מספר יקבי בוטיק תחת שם אוצרות יין גילתה לי כמה אוצרות:

יקב סקוריה - מושב כנף,  2 יינות אדומים 2014 מאוזנים להפליא

יקב אחת של ניצן סברובסקי - יין לבן, בלנד משובח, את הבלנד הראשון 2014 טעמתי והוא היה טוב, אבל היה חסר לו כיוונון קל, הבלנד הנוכחי היה מושלם, פירותי, נקי, חלק ומאד נעים לשתיה.

יקב סימון - יינות אדומים מוכנים לשתיה מיידית או להשכבה, היינות מאד חלקים ונדמה לכם שאתם שותים יין של יקב בין כמה עשרות שנים.

יקב אפק של אהרון ג'לח - זה יקב שאני חייבת לבקר אותו, לא שותים את היינות שלו על רגל אחת, היינות שלו זקוקים לשתיה נינוחה.

יקב גיתו - מלכיאל הדרי, מפליא באדומים שלו,  וגם אותו צריך לשתות ביקב

יקב 3 גפנים - חברי הטובים עינת ויוסי שעושים יינות מופלאים אחד אחד

יקב בן נון - שלא מספרת למי שלא מבין ביין איזה אוצר זה
 יקב שירן - עורך דין שעושה יין, זה טוב? לא, זה מצויין, במיחוד שהיין שלו הוא פרקי חזנות הנאמרים בדבקות רבה

ולשאר הטובים שטעמתי:
זיפנדל משובח של לורי מצפרירים, רוזה א לה פרובנס, של סיטאדל, הסידרה המופלאה של יקב נעמן שעושה לך חשק לשיר את מדרגות לעדן ברברס, יקב רמות נפתלי עם ברברה משובחת ובלנד של ברברה מרלו, למות.
כמובן שלגמתי את כל הסידרה של טורא, חובה
יקב גבעות ממשיך לשמור על רמה גבוהה, כבוד לשיבי
יקב פסגות  - כל יין אגדה
סוסון ים - הפתעת ענק, הקפקא היה מרשים ומדהים, אחים רייט העיפו לי את הסכך, חייבת לבקר שם בדחיפות
ויונייה אליפות של תשבי, בכלל סידרת האסטטט של גולן היא לגמרי לגמרי VFM
יקב אשקר מכפר יסיף היה מעניין מאד, חייבת לבקר גם בו

כבוד מיוחד אתן ליקב טרה נובה גם הוא ממושב כנף: לא היה יין שלא העיף אותי לגבהים חדשים, אחרי ביקור בייקב שבהחלט אעשה זאת בקרוב, אוציא לכם רשמים מדוייקים יותר


אכזבות לא מעטות היו גם הן מנת חלקי וחבל, חלק מהאכזבות נבעו ממחיר מוגזם, כמו היינות של יקב אלכסנדר, גם יקר וגם כבר לא טוב כמו שהיה.
יקב עמק האלה - איבד מעט מכוחו וחבל, היינות היו אבודים, מבחינת טעם.
יקב דרימיה - למרות מחמאות שקראתי עליהם, היין לא עבר לי בגרון, צריבה עמוקה ליוותה אותי לאורך זמן
יקב כישור -  נקסט
יקבי גוש עציון - אכזבה, משהו נשבר בהם, כאילו הגיעו לשיא וירדו, חבל

סליחה אם דילגתי על מישהו - היין קצת הפריע 😆












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...