יום חמישי, 16 ביוני 2011

יין השבוע וקצת על יין כשר

שס. יזהר כתב את ספריו ושיבץ בהם מנופי ארצנו הוא לא העלה בדעתו שיבוא יום וצאצאיו יעשו יין ואפילו משובח, כן, הסמילנסקים ממושב מישר עושים בחצר ביתם יין מעולה, בלי מרכז מבקרים בלי שמות פומפוזים ואפילו שמינהל הקרקעות מתנכל להם בגלל היקב הזה, הם מצליחים מאד.
את מישר 730 שנת 2007 פתחתי בקצת חשש, 100 אחוז קברנה קצת כבד לתחילת הקיץ, אבל עד מהרה נשבתי בקסם היין, סוף סוף קברנה מלא ונקי עם טעם של עוד וריח של אדמה פוריה ודשנה ריח של פלפל שחור שעכשיו נגרס כזה מלטף כבר מזמן לא היה לי כזה עונג בפה, מומלץ, מדד חמישה בקבוקים!!!!!!!!!

יין כשר נשמע רע? כבר לא פעם היו קוראים לו מבושל, במלרע כי היו מרתיחים אותו עד לטמפרטורה של 60 מעלות והיינו מקבלים איזה סירופ לשיעול. היום מספיק שיש משגיח כשרות ובעל היקב לא נכנס לחדר החביות וטועם מרחוק את התוצרת ונותן הוראות והיין כשר, הרבה יקבים שהתחילו כבוטיק ונשאו את עינם לחו"ל הפכו לכשרים כמו צרעה וקסטל, יש כאלה שלא מוכנים לוותר על הנגיעה ביין והכשרות לא מדברת אליהם.
יקבים שפונים לקהל הדתי בדרך כלל מחזיקנם סדרות די זולות במחיר ולא רעות בטעם כמו יקבי טפרברג, כל היקבים הגדולים בארץ הם כשרים והיום אין הדבר פוגם בטעמו של היין, רק חבל שלכל משגיח כשרות מוצמדת משכורת עתק:(

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...