יום שישי, 16 בדצמבר 2011

המלצה לסופ"ש קר

קרררררר, נו חורף כבר כמעט פה ולמרות ימי השמש קר לנו מאד, והנה סופ"ש בא, קר והבטיחו קצת גשם, אז בואו ונחמם את הלב, מתכון ליין חם והמלצות ליין שיבעיר בנו חום.
יין חם, פונץ' חם , סנגריה חמה, הכל הולך בתנאי שיהיה חם:
1 ליטר יין אדום יבש, מאיכות טובה, כן?
1 כוס סוכר
שתי כוסות מיץ תפוזים
שני תפוזים קלופים ללא הציפה הלבנה וקצוצים דק
ארבעה מנדרינות מקולפות וחתוכות
כפית גרד קליפת לימון
שלושה מקלות קינמון גדולים
שלושה מסמרי ציפורן
כוס ברנדי או כוס מנדרין נפוליאון
הכנה:
מניחים את הסוכר בסיר יחד עם הברנדי, מיץ התפוזים הציפורן וגרד הלימון, מערבבים על אש גבוהה עד שהסוכר נמס, מוסיפים את היין, מקלות הקינמוןומרתיחים בערך 7 דק', מנמיכים את האש ומוסיפים את הפרי לעוד 10 דק', מגישים חם כמובן.

ואם לא בא לנו יין חם?
1. מצודה של קיבוץ צובה 2007, בלנד מעולה, יין זה מיוצר מ-75% ענבי קברנה-סוביניון 20% קברנה פרנק ו-5% מלבק. היין יושן 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
ליין ארומה מורכבת. יין קטיפתי, משובח והרמוני, עם שפע טעמים של פירות אדומים בשלים, בעל סיומת ארוכה. יין מורכב אשר ישתבח בשנים הקרובות

2. קברנה מיקב בר מאור- תל פארס, 2009, יין בעל עוצמות גבוהות, אף מלא פרי אדום עם סיומת שוקולד, טעמי פירות בשלים, פלפל שחור וציפורן ברקע, סיומת ארוכה מאד, יין עם פוטנציאל יישון ענק.

3. 4uvas Casa Santos Lima, אחד הפורטוגזים האהובים עלי במיוחד 2006 או 2007, יין בעל גוף ובעל עוצמה, מורכב מבלנד מענבים מקומיים מעט חבית והרבה טעמי פירות בפה, סיומת קצרה מידי אבל שווה טעימה.

יאללה לכו תתחממו, שבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...