יום שבת, 9 בפברואר 2013

יחס וכבוד ביין (לא מתכון)

שמגיע לידי בקבוק יין לא מעניין אותי באיזה פרסים הוא זכה, זה כבוד וזה יפה אבל אותי מעניין ביין את היחס והכבוד של היינן לאותו יין ובהרבה מקרים לצערי הרב זה לא קורה, חלק בגלל זילזול וחלק בגלל חוסר בידע.
יש ייננים ובעיקר הקטנים שנותנים ליין את היחס שהם נותנים לתינוק שלהם וצופים לו עתיד מזהיר לרוב הגדול זה גם קורה.
בניגוד לגדולים שרואים ביין את השורה התחתונה בלבד והכי גרוע? הם בעצם יורים לעצמם ברגל, כי יין שלא נותנים לו את הכבוד הראוי לו, הוא בסופו של דבר יין רע ויין רע = שם רע וכבר היום יש מספר יקבים עם נסיון עבר קשה שלקחו צעד אחורה, לקחו נשימה ארוכה והחליטו לנהוג ביין בכבוד הראוי לו.
בשביל לעשות יין ראוי לשתיה צריך קודם כל להכיר את הגפן, כי כמו שלא עושים תינוק עם .......... כך לא עושים יין מאיצטרובלים, למשל.
גם אם אין היינן כורם אלא רוכש את הענבים ראוי ורצוי שיצא אל הכרמים לראות ולטעום ולבחור את החלקות והגפנים שממנו יקבל את  מבוקשו, יש הרבה שסומכים על הכורמים שמעבירים להם סחורה בינונית שבסופו של דבר גורמת ליין נחות וראיתי מקרים שכאלה ודי הרבה.
שמרו על יקבים נקיים, חביות וצנרת נקיה תורמות לאריכות ימי היין, ריחות קשים של עובש יפגעו בסופו של דבר בטעם היין, דאגו לאיוורור מתאים, כאן לא צרפת שיש להם מינהרות ומערות שנושמות, כאן יש לחות מרובה שיוצרת עובש ועובש זה רע.
לכו עם הלב שלכם ולא עם מה שטרנדי, אם אתם חושבים שהיין שלכם לא חייב לישון בחביות 48 חודש אז לא, תטעמו אותו, תערסלו אותו הוא יגיד לכם מתי הוא מוכן.
אל תשחטו במחיר, בבקשה, זה כבר הפך להגזמה, יין טוב שווה גם 60 שח!
והכי חשוב אל תתחילו בענק, לאט לאט ובכבוד.
כן יין אוהב יחס חם ואוהב וכבוד רב, הוא יודע להחזיר בחזרה פי 10 את ההשקעה בו, אבל בלי יחס וכבוד הוא יבגוד........
תנו את הכבוד המגיע לגפן, לכרם, ליין, זה לא עולה כסף זה רק עולה בחיבוק ובלב רחב.
 

תגובה 1:

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...