יום שני, 29 במאי 2017

יריד יין ביקב שורק 2017

הקשיבו הקשיבו זו השנה הרביעית שבה אני מבקרת ביריד יקבי בוטיק ביקב שורק, בית ספר ליין של ניר שחם המקסים, אבל השנה זה היה היריד הכי משוגע שהייתי בו, משוגע? כן, כן, כל דוכן היה פצצה לגבות, יינות מוטרפים שאין כמותם, כאלה שלא מביישים שום יקב בעולם.
היו שם ותיקים כמו ארגוב, שעשה יין כתום מוטרף לגמרי מבחינת טעמים, יקב גלאי עם בלאן דה נואר הכי מוצלח ששתיתי, למבצר עתלית יש גוורצ לא מתוק בכלל, יקב קדמא שומר על איכות מושלמת.
הפתעה חיכתה לי ביקב אופיר, רוזה 100% סנג'ויבזה!!! אין דברים כאלה, מושלם לקיץ ומושלם לחורףו במיוחד עם חמין קטלני.
יקב אדם הינו יקב חדש, שיש לו שני יינות: לבן - ויוניה עם 10% סירה! ואדום סירה עם 10% ויוניה, שאפו לייננית, לקחה סיכון והצליחה בו, הלבן היה נהדר.
יקב שאטו שני הדליק אותי  עם התזקיקים המוטרפים שלו, אז לקחתי לו שני פורטים וברנדי אחד לחימום הקנה, שווה כל שלוק.
יקב ארבבוף הביא בלנד של קברנה ומרלו מהרי ירושלים, מאד מאד מיוחד, אחרי 12 חודש חבית אבל בלי טעמי עץ מופרזים.

לקינוח הלכנו לכיתה הטיפולית של בית הספר, יקב מגמא, חמישיה של חברים שרוטים קשות שעושים יין מעולה ולא רוצים למכור...הם רוצים לשמח חברים וזה נפלא, ממש נפלא.

השנה לאזור הרי ירושלים היה משקל רב בענבים, לעומת הצפון, ענבים מצויינים, איכות טובה ויינות משובחים.
ישנם יקבים שלצערי אינם שומרים על נקיון חביות או\צנרת והדבר מורגש ביין וחבל, כי לעשות יין זה לא קל, אז אם אתם רוצים לקוחות, שמרו על נקיון הציוד והיקב






תגובה 1:

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...