יום שישי, 30 בספטמבר 2011

לבשל עם יין

זהו ראש השנה מאחורינו עם הרבה אוכל ושתיה, כדת וכדין, הרבה בקבוקי יין נשפכו לגרונות וגם לבישול אצל חלק מאיתנו לפחות.
כל מתכון שמכיל בתוכו יין הוא כייפי, אבל בעצם באיזה יין נשתמש?
האימרה שלא מבשלים ביין שלא שותים נכונה היא, אבל מצד שני אף אחד לא ישפוך שאטו מרגו 1999 לקדירת בשר, אז מה כן?
קודם מה לא, אל!!!!! תשתמשו ביינות שעמדו פתוחים מהברמיצווה, אל תשמשו ביינות הנחותים שקונים 4 ב10 ואל תשתמשו באותם יינות שמוכרים בסופר תחת המותג יין לבישול, אלא אם כן אתם לא רוצים שיבואו אליכם יותר.

בבישול כמו בשתיה רצוי להשתמש ביין טוב ושטעים לכם, אם מבקשים במתכון בקבוק יין שימו יין צעיר כמובן שלא צריך להיות יקר ואם אין לכם כזה בבית, כל יין של ברקן, בינמינה, תשבי וכרמל יעשה עבודה נפלאה.

למתכון שדורש כוס יין אחת או שתיים שווה לפתוח אחד מהבקבוקים שלכם ולסיים אותו תוך כדי בישול :) או יחד עם המנה, למשל מרק בצל שבושל עם יין לבן.

ישנן מנות שדורשות יין מתוק או מחוזק, ויין קידוש גברת זליבנסקי לא נכנס למישוואה הזאת, ישנם היום יינות בסגנון פורט של יקבים כמו שטרן, ויתקין, אבידן, יפתחאל ואחרים שהם טובים מאד ויש יבוא מפורטוגל של פורטים לא יקרים שאפשר להקריב כוס מהם לבישול בלי נקיפות מצפון ומבלי לקחת משכנתא.

כמו שלא מכניסים בשר נחות לתבשיל כך לא משתמשים ביין נחות! ההבדל הוא בין שמים וארץ.

כדאי להגיש את המנה עם היין יחד עם היין שבו בושלה על מנת להעצים את הטעמים, רצוי לטעום את הנוזל לפני ההגשה, ישנם יינות שיהיו מודגשים מידי בטעם ויאפילו על הבשר\עוף, אל תשימו יינות כבדים ולא שים גם יינות עם משקעים כי בבישול במיוחד ארוך המשקע הופך למר.

בישול נעים ולא להשתכר תוך כדי.......

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...