יום חמישי, 23 בפברואר 2012

שוק היין שלנו חלק 2

יום שלישי השבוע, ISRAWINE EXPO, פעם ראשונה בחיי, האמת לא נפלתי, היו שם הגדולים הרגילים, בלי הרבה הפתעות, למעט יקבי כרמל עם גוורצטרמינר 2010 מעולה, מרלו כרם שעל 09 מסידרת מדיטרניאן, אחלה של בקבוק.
מהיקבים הקטנים והקטנים מאד, הייתה נציגות מועטה, כי בגלל העלויות ובגלל הסומלייה, רבים בחרו לותר.
בין הבינוניים בגודל התבלטו לטובה, יקב וילהלמה, עם המחוזקים שלו ועם סדרת המספרים המציינת כמה ימים שהה כל יין בחבית, יקב לוריא, שגם לו יש גוורצטרמינר משובח, דומיין ונטורה, מהקטנים יקב שושנה עם סירה ובלנד 07 מעולים, יקב ארצי החדש עם יין נטול חבית נחמד, יקב תניא ויקב רמות נפתלי עם הברברה שלו וכמובן לא לשכוח דומיין נטופה עם העינב הפורטוגזי שיכול ללמד איך עושים יין משובח ואת האור הגנוז כמובן
הרבה חדשות אין, שוב הגדולים מאד יוצאים לשטח להלחם על הלב הישראלי עם לחץ על הויזואליות אבל עם טעמים שטוחים ודלוחים, שוב הפלצנות יצאה והמחירים מרקיעים שחקים ביינות בינונים ומטה, שוב יש יקבים שמוציאים יין חצי גמור בהנחה שהחיך שלנו לא מפותח ויאללה יהיה בסדר, אז זהו שלא, רבים כבר פיתחו לעצמם טעמים מגובשים, אנשים יודעים מה הם מבקשים, נמאס לבחור במסעדות או בברים הר חרמון, תבור או הרי גליל, רוצים איכות ולא רוצים שיפתחו לנו את התחת בשביל זה.
ויש פה איכות,ויש לנו איכות בארץ ויש יקבים שלא צריך משכנתא בשביל לשתות טוב ויש יקבים קטנים ובינונים מעולים, ויש שני יקבים גדולים שיש להם הברקות, אז למה לסבול?
פגשתי הרבה ייננים שלא השתתפו בתערוכה בגלל העלויות ובגלל הבינוניות שלה, חלקם היו מתוסכלים וחלקם בלחץ ששוק היין הולך לקבל מכה קשה וזאת בגלל התמחור ובגלל היבוא המוזל של דברים רעים ובגלל שהמדינה לא עוזרת ובגלל שאין הכוונה ובגלל הרבה דברים.
אנחנו חייבים לעצור פה ועכשיו ולחשוב, האם אנחנו בינוניים מינוס? או טובים פלוס?
האם אנחנו תאבי בצע ופרסום? או שאנחנו רוצים לגביר את המודעות ואת צריכת היין בארץ?


מזון למחשבה רגע לפני שיהיה מאוחר מידי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...