יום חמישי, 2 בפברואר 2012

יינות אוסטריים

אוסטריה, זה נשמע לכם מקום ליין?
בשבילי אוסטריה זה ואלס של שטראוס בארמון השנבורן, זאכר טורטה, שטרודל בקונדיטורית דמל, הסוסים בבית הספר הספרדי לרכיבה, אופרה וגם אנשלוס, שואה וזיגמונד פרויד, רק לא יין.
מסתבר שיש יין גם באוסטריה ולמרבה הפלא הוא טוב, יקב הפנר שמיובא לארץ הוא גם כשר ומביא כמה וכמה יינות מעולים.
אתמול בקפה סנטה מריה בסטלה מאריס שבנוי על קונספט אוסטרי אירופאי נערכה טעימת יין אוסטרי שמלווה באוכל המתאים, בני משפחת דיאב יודעים לארח, וידועים במסורת הקולינרית שלהם.
היינות האוסטרים מופקים מענבים שבארץ לא מוכרים, בדרך כלל רובם לבנים שנותנים יין פירותי קליל מתקתק שבקיץ שלנו הוא יכול להיות יין פתיח נהדר.
היינות האדומים שלהם מותססים ומיושנים בבריקים והם חסרי כל טעם עצי למרבה הפלא, יין מ בציר 03 היה מאוזן כראוי, מעט חומצי בסיומת אבל עדיין מלא פרי יער בשל גם באף וגם בפה..למרות סיומת קצרה ושטוחה.
יין קינוח אדיר שהלך טוב עם שטרודל ושלאגזאנה היה סיומת טובה מאד.
יין הקינוח של הפנר הוא עוצמתי ובועט בפה עם ריח קינמון, וניל וליקריץ, טעמי צימוקים ועושר תבלינים מציף את הפה ונשאר עוד הרבה אחרי.
היינות השצלבו במבחר מאכלים קטנים, כמו טוסטון עם גבינה כחולה לפתיחה ויין מבעבע, כריך גאודה ושינקן, סלט טירולי, עוף במרינדת יין, ונקניקיות על כרוב כבוש עם יין בן 8 שנים, לא רע בכלל.

יקב הפנר נותן מענה לחובבי היין הקליל והכשר ולטעמי בקיץ שלנו הוא בהחלט אופציה מבורכת.

אז בקצב הואלס לכו לקנות לכם איזה ממתק אוסטרי ותודה לאנדרי!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...