יום שישי, 31 באוגוסט 2012

יין רוכשים ולומדים ממי שיודע

זה הולך להיות בלוג לא קל, לא נעים אבל בלי שמות............
פתאום צצים כל מיני "מבינים " ביין, שכופים עצמם על היקבים ועל היחצ"נים והכל עבור חמש דקות תהילה וכמה עשרות בקבוקי חינמיים, לרובם, אבל באמת לרובם אין מושג ירוק מהו יין, אז קצת קראו ושיננו ולמדו להפריח לחלל נודות עפיצים והופה הפכו למומחי יין.
ניתן לספור על שתי ידיים כמה מומחי יין יש בישראל, אני לא בינהם ולא מתיימרת להיות, זה שאני אוהבת יין ולמדתי אצל אנשים טובים זה עדיין לא מציב אותי בשורה הראשונה, אולי בשניה שזה מספיק מכובד.
הצרה שאותם חברים  גורמים נזק, חוסר המקצועיות, הגרידיות, הרעש שהם מפיצים סביבם לא הולכים יד ביד עם יין, מומחי היין בארץ יודעים לשבח ולקטול בעדינות, לא כל דבר עובר אצלם בשקט, ההשקות זה לא הם, הם יעדיפו לבוא בשקט אל היקבים לטעום בשקט, בקיצור שקט זו המילה המתאימה, גם בהשקות שבהם מומחי היין האמיתיים נמצאים
הם תמיד יעדיפו להיות קצת מחוץ לתמונה, לא קרובים ליחצ"ן אלא ליינן.
מסקנה: סננו היטב את מה שאתם קוראים ותשוו חוות דעת, בדקו מי עומד מאחורי הכותב או כמו שאומרים בגששית: הכה את המומחה.

סוג נוסף של אנשים שצץ פתאום זה מוכרי יין במשטחים: קנה 10 ב 100, קנה 12 ב 120 בערך צומת ספרים וסטימצקי של היין, לא לקנות ולא להתפתות, אם זו לא חנות יין מסודרת..........כל המעכרים הללו מנסים לגזור קופון על הגב שלכם ושל היקב.
זה נכון להתארגן לקניה קבוצתית או עתידית אבל לקרוא שאיזה קרציה מוכר יין משובח במחיר במגוחך, אני הייתי נזהרת שבעתיים, במיוחד כאלה שהבטיחו ליקבים שיביאו קונים, השיטה מאד ברורה: מפרסמים שיש יין X במחיר Y, על כמות מסויימת, כשאתה מתקשר....אופס בדיוק נגמר אבל יין XY במחיר YYYY יש ויש שזה בדיוק פי שתיים ממה שתכננתם להוציא.





אז שלא יעבדו עליכם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...