יום שבת, 13 באוקטובר 2012

אחרי החגים....

זהו זה, נגמרו החגים והחגיגות לפחות עד פסח, היקבים חוזרים לשיגרה, הבציר כמעט והסתיים, יש תסיסות במיכלים, המבקרים הרבים שהציפו את היקבים חזרו הביתה עם בקבוקים עד החג הבא.
נגמרו הירידים, ההוזלות, שבוע יין, וכו', כולם חזרו הביתה.
ובעצם למה היקבים בעיקר הקטנים צריכים לחכות לחגים? הרי בעצם עכשיו מתחיל קרב הקיום, גם של הכורם וגם של היינן, מחירי הענבים ירדו ומחירי היין עלו, המים התייקרו, ההובלה, הבוצרים, חביות חדשות, ציוד לחדש, נטיעות חדשות, הכל מאד מייקר את ייצור היין, אך עדיין אין צורך להגזים במחירים, לא בהכרח יין ב 200 שח טוב יותר מזה של 80 שח, יקבים שרוצים ליישן בחביות 36 חודש, שלא יבכו, חלקו נכון את התמהיל ביקב ותראו פתאום שהכל מסתדר, זה מה שקורה שאין מי שינחה ויעזור ליקבים להתייעל, את המדינה זה לא מעניין, משרד החקלאות שיכול לתת יד עסוק בלספור ביצים, כן עבר, לא עבר את מכסת הטלה.
במדינה שיכולה להיות עם תרבות יין שמבוססת על ההיסטוריה, כל ד'אלים גבר, לא מבחינה פיזית אלא רק לאלה שיש להם באמת הרבה מזומנים בקופה יש להם את הכוח להוריד את מחירי הענבים ולפגוע בכורם, לפגוע באותם יקבים קטנים שישלמו את ההפרש מכיסם.
להשקיע מיליונים בפרסום במקום להשקיע בתרבות יין זה כמו לייצר יין ממים, זה לא מחזיק.......
לצערי ולמער רבים וטובים בענף השנה הזאת והשנה הבאה יהיו קריטיות ליקבים הקטנים, לא כולם יחזיקו מעמד, גם הטובים מאד, חבל חבל עד מאד,אנחנו כבר הולכים צעד קדימה וחוזרים לאחור לשנות השמונים בהם השיא היה אמרלד ריזלינג........או יין מתיאוס למתוחכמים.
אם לא תהיה פה מהפיכה של ממש, בקרוב לא יהיו יותר אחרי החגים......
אם לא תהיה איזו חקיקה של ממש, אנשים טובים יגיעו לפשיטת רגל......
אם ניתן יד לחזירות בקרוב לא יהיה לנו יין משובח לשתות..........

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...