יום שישי, 16 באוגוסט 2013

עת בציר הגיעה

טיימינג כזה כבר שנים שלא היה פה, ראש השנה שנופל בול, אבל בול בבציר, אז מה עושים? שאלה טובה, בוצרים בלילה ולפנות בוקר ובמשך היום טועמים בקבוקים לראות המאושר אשר ישב לשולחן החג.
בציר 2013 יהיה מעניין ולא רק בגלל מזג אויר וכו', דווקא בגלל ריבוי הזנים, זנים אשר בעצם היו "עבדים" הפכו להיות מלכים, קריניאן וגראנש מככבים באדומים, מורסאן וסמיון בלבנים, הטמפרניו הופך לחלק בלתי נפרד מיין הרוזה המקומי ופה ושם יש קצת פינו גרי, טינטוקאו ועוד כמה זנים שמנסים להיכנס לרשימה המכובדת.
לכל הטוב הזה יש קצת טעם מר ולא מחביות העץ, הרבה יקבים משחררים יין לא גמור,לא מאוזן, לא ולא ולא במחירים מרקיעי שחקים, חבל שכך קורה.
מצד שני יקבים גדולים מוציאים משטחי ענק עמוסים ביינות, שנקרא להם בצורה עדינה: נמוכים, בטעם ובמחיר, וזורקים אותם באופיס דפו, איקאה, הום סנטר וכאלה, ב29 שח לבקבוק או 4 במאה, כמעט כמו בספרים, רק שבספרים יש איכות ביין הזה..אהההה לא משהו.
המשחקים הללו מבלבלים את הצרכן ופוגעים בכורם, אבל אין פה רגולטור שיפסוק אחרת.
ונחזור לבציר, הלבנים כמעט כולם נבצרו במיוחד אלו במקומות החמים, האדומים בדרך, חלקם כבר הגיעו לבריקס גבוה ויש מקומות שעדיין הם מדשדשים, נראה שהבציר הזה יסתיים מוקדם השנה ולא בגלל החגים אלא דווקא בגלל החום והלחות.
מעניין יהיה לטעום בעוד שנתיים ושלוש את האדומים של 2013 ודקה לא לפני......
הלבנים יהיו מעניינים לא פחות ואלי כבר בפסח הבא נחליף את ארבעת הכוסות האדומות דווקא בלבנים שווים, שווה לחכות.
בשלושה שבועות הקרובים יהיו הרבה השקות\מכירות\ירידי יין לקראת ראש השנה, אני מחכה ל 29.8 הספיישל רזרב בחיפה עושה את היריד השנתי ומעניין יהיה לראות מה יעלה על השולחנות, יקבים שעורכים השקות לפני החג, תבורכו.....


חכו לעידכונים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...