יום שישי, 7 בספטמבר 2012

בראש השנה, נרביץ לגימה הגונה

הנה באה לה עוד שנה לסיומה ומתחילים מחדש, בכרמים כבר בוצרים וכולם מקווים ש 2012 יהיה בציר משובח, ביקבים משיקים את היינות מ2010 ויש המון יין טוב לשתות.
בראש השנה זה בא לשתות דווקא יינות כבדים ומיושנים, עם טעמים עמוקים להפליא, כאלה שילכו נהדר עם תבשילי קדירה של בשר או עוף, רווי ניחוח של תבלינים.
הרשימה ארוכה ארוכה אבל פה תקבלו את הפויזן שלי, את אלו שאני מכורה להם:

ליקב שושנה יש סירה שמיושן 30 חודש בחבית, 07,08 תבחרו, חוויה של יין, שושי דנקנר חיבקה את היין הזה כמו ילד, לא נתנה לו לפרוח טרם הבשלתו והתוצאה? צמד יינות עמוקים בצבע, בטעם ובריח, קו טעם שמתחיל בפלפל גרוס ומסתיים באנחת רווחה וחיוך של פרי בשל שנשאר על העץ עד שבא ילד אחד וקטף אותו.

קברנה סובניון 05 ו 07 רזרב של יקב ג'סקלה, אם ריצ'רד ח'ריש לא היה עורך דין הוא בטח היה סופר, כי שני היינות הללו הם סיפור מרתק לחיך ולאף, החביות לא מורגשות ביין בכלל בגלל המעבר בין חביות חדשות לישנות, הריח והטעם שווים ונשארים המון זמן עם הלוגם, כל פרי הגליל נמצא בבקבוקים המשובחים הללו.

פטיט סירה 08 של אבידן, אחד האחרונים שצינה ז"ל עשתה, כבד כבד היין בעינב, הרי יהודה מורגשים היטב, עצומים ומינרליים, ריחות של עץ קלוי בתחילה מתחלפים בריח תותי בר ומסתימים בריח פלפלי עדין, טעמי העץ די עדינים ומוסיפים אפטר טייסט מריר אך נעים מלווה בטעמו של קפה משובח.

מרלו ברברה 06 של אמפורה, כל מילה מיותרת, פוחדת לשתות שלא יגמר הטוב הזה, יין שרק מתעצם בכל לגימה ולגימה , חובה בכל בית יהודי טוב

פטיט ורדו של כהנוב 09, אחד היקבים היחדים שיודעים להכין יין משובח מהעינב הזה, בניגוד לחבריו לרשימה הוא לא מאד כבד אך הוא מאד מרתק, לצערי לא נשאר מהטוב הזה ונשאר רק לקוות  שיבואו אחריו מוצלחים לא פחות.



סוף חלק א', שבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...